Tuesday, November 27, 2012

D.I.Y VEIL TUNANG

Kalau nak diikutkan aku cuma nak veil yang simple tuk bertunang nanti tapi ia berubah bila aku mula pergi dari 1 kedai ke 1 kedai n aku x berkenan Kain Lace dia.huhuhuhu

Dah hasilnya...aku rasa agak 'over' disitu. tapi nak wat camne layankan jela. so nanti ada la orang yang kena pkai sun glasses time aku bertunang nanti.hehehhe

Ok Meh Nak Story Sikit Camne Aku Wat Benda Alah Yg Agak 'OVeR' ni

First tuk buat veil kita kenala tentukan material apa & macammana yang kita nak? So aku pilih shiffon tuk Veil aku semeter RM6.00 je. Aku beli 2m yela cam x confident lak klu 1 1/2 m. My mom pun ckp klu terlebih panjang xpe leh adjust tapi klu dah terlebih pendek camne nak adjust.



Kain tuk veil dah jumpa so time tuk cari Kain Lace lak tuk wat kerja2 tampalan.Masalah mula timbul bila punyalah susah nak cari Kain Lace warna peace color...adoiyai...abis 1 Alor Setar & Jitra aku pusing cari last2 aku pilih kain Lace Warna Cream kekuningan itu je yang berkenan pun. Tapi impian tuk jahit pearl2 tu musnahla sbab Kain Lace tu dah penuh dengan labuci. Silau mata.huhuhu

Kain Lace ni aku beli 1m RM 24.90 kat Nagoya kalau tak silapla. Aku beli 1 1/2 m je.

Tuk tudung aku masa hari bertunang nanti aku pilih tuk pakai selendang je. So color tuk selendang aku nanti warna peace plain. Aku Beli kain Shiffon 1 1/2m je coz x nak labuh sangat pastu bahagi dua & hantar pergi jahit tepi je. Siap! :)

Bila semua dah ada bermula la kerja2 jahit menjahit potong memotong & membuat semak rumah. Aku pilih tuk wat half moon punya potongan tuk veil aku. Lepas potong hantar g jahit tepi. Settle 1 bab.


nak terkuar bijik mata potong kain lace ni

Kain dah ada so masa tuk potong Kain Lace tuk dapat corak yang kita nak tuk di tampal di Veil tadi. Ini hasilnya.
 Ini tak siap lagi baru sikit, banyak lg nak kna jahit

Pastu bermula la kerja2 menjahit kepingan-kepingan Lace tu pada Veils.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.

 SIAP!

~ hasil akhir dirahsia sehingga tiba waktunya. hehehhee ~

2 comments:

  1. salam nk tanya, kain shiffon lepas potong bentuk "D" tu, awak jahit tepi ke x?

    ReplyDelete
  2. kmslm...pas potong sy g hantar kedai tuk jahit tepi.klu x berjahit kang jadi rambu ramba lak.

    ReplyDelete