Sunday, March 18, 2012

MELANCONG KE JAKARTA BANDUNG


 ni masa kat Langkawi International Airport

Buat sekian kalinya dah tak ada cita sedih k coz kali ni aku nak ‘share’ tentang percutian aku yang kedua kalinya ke Jakarta & Bandung  ‘as a bag packers traveler’. Sebenarnya aku langsung xde plan nak pergi lagi ke tempat tu tapi aku terjebak last minit disebabkan kakak aku mintak tolong tuk bawak dia dan abang ipar aku tuk berjalan-jalan kat sana senang cakap sebagai Tourist Guide diorang la. Diorang plan 06 – 09 March 2012 tiket diorang membe diaorang yang book n last2 membe diaorang  tak pergi, yang tak tahannya flight  tuk diorg  balik tu jam 8.45 pag. Mang terkejar-kerjarla. Dan tiket pergi aku lak beza hampir 6 jam dengan flight diorang dah 2 flight aku delay lak dekat sejam. Sabo jelah.  

 View dari pesawat masa on the way ke Jakarta

 Sokaerno hatta International Airport

Aku sampai kat Sokaerno Hatta International Airport hampir jam 6.00ptg. Sampai-sampai je terus cari kakak & abg ipar aku yang dah bertahun tunggu. Segala kesulitan amat dikesali. Harap maklum, terima kasih. heheheh. Dalam masa diorang tunggu aku tu sempat jugak diorang pergi Mangga 2. Dah nama pun tak biasa kan? Tertipu gakla dengan satu supir keta sapu ni kena charge Rp. 400,000@Rm132.00 jugakla memandangkan dah takde pilihan bayar jelah. Time aku pergi sana rate tukaran paling rendah aku dapat Rm330.00 = Rp. 1juta kakak aku tukarkan untuk aku kat money changer area Gombak. Untuk kemudahan korang berhubung sesame sendiri @ ngan teksi ke supir ke. Aku suggest  korang carila sim sana. Diorg panggil kartu. Aku suggest  korang cari kartu telkomsel simPATI. Murah je. Kartu Telkomsel simPATI = Rp. 15,000 @ RM5 

Untuk International Arrival kita kan mendarat di Terminal 3 Sikaerno Hatta International Airport. Memandangkan masa tak cukup so kitorg  tak plan nk banyak masa kat Jakarta. Sampai je kitorg terus amik Dambri(bis) untuk ke Stasiun Gambir. Ok lupa lak Damri 2 bus k. Sebenarnya untuk ke Stasiun Gambir korang leh amik taksi @ bas. Tapi kali ni aku prefer untuk amik dambri memandangkan damri lebih murah & harga dia static. Boleh gak ambil teksi bezanya tambang teksi bergantung pada meter n untuk pengetahuan korg yang tak pernah pergi Jakarta. Jakarta sangat jem ok & risiko tertipu untuk orang yang first time dating agak tinggilah. Kalau nak pakai khidmat teksi make sure perkhidmatan taksi Bluebird @ Pustaka Biru. Satu lagi pesanan aku kat sana semua benda duit ok. kalau tiba-tiba ada orang yang konon nak tolong korang angkat beg ke apa ke korang jangan ingat diorg baik hati ke apa. Itu berbayar ok. Korang kenala kasi upah sikit. So nasihat aku korang bawak je siri. Jangan mudah2 terima bantuan orang.Dambri (Gambir) = Rp. 20,000 @ RM7 (aku kira genap k)
 
 tempat nak amik tiket bas @ teksi
Perjalan untuk ke Stasiun Gambir mengambil masa hampir 2 jam bergantung pada kadar kesesakan lalu lintas. Macam aku cakap tadi Jakarta sangat sibuk k. Sampai je Satsiun Gambir aku terus ke kaunter tiket nak dapatkan tiket ke Bandung. Kitorg dapat tiket jam 8.25mlm. Bolehla tidur kumpul tenaga  jap. Untuk ke Bandung perkhidmatan keretapi  yang disediakan ialah Agro Parahyangan & makesure korang amik Kelas Eksekutif. Klu tak mang masakla korang. Kalau kelas eksekutif korang dapatla layan mata jap coz coach dia berhawa dingin, siap berbantal lehla wat alas2 pala, kalau korang nak jugak korang leh oder makan, n korang leh charge korang punya henset @ camera. Sebelum tu aku nak pesanla diorg ni pakai plug 2 pin. Kalau sapa2 yang 3 pin tu kenala beli soket dulu. Agro Parahyangan, Kelas Eksekutif (Bandung) = Rp. 60,000 @ Rm20

  berFB je keje

coach Eksekutif
 Nie soket masa aku beli kat Bandung masa mula2 pergi sana Rp. 20,000 masuk upah

Selepas hampir 3 jam perjalanan kami pun sampai ke Stasiun Bandung. Di Bandung Kalau korang ada perancangan nak melawat tempat2 menarik selain nak g shopping aku nasihatkan korang sewa kereta. Kat sana aku haruslah dengan Pak Rudy lagipun aku dah biasa dengan dia. Dia ni jenis mudah dan tak berkira sangat. Kalau korang pakai sewa kereta korang kan dapat sekali supir cakap je nk pergi mana pasti sampai. Tapi korang jangan hairan klu tetiba korang kena bayarkan tol ke, parking ke apa ke itu style diorang. Tapi  memandangkan aku dah biasa ngan Pak Rudy ni dia kan bayarkan semua n last day baru aku bayar. Masa lam Ketapi aku dah call Pak Rudy so dia dah tunggu kat Stasiun Bandung
Kalau ikutkan kami nak ke Trans Studio tapi memandangkan Kami sampai pun dah hampir jam 12.00mlm Trans Studio pun dah tutup. Ingatkan nak makan tapi last2 malas lak so terus cari hotel. Aku tak book hotel just walk in. Aku dah pilih untuk stay kat Jalan Cihampelas nanti senang kami nak shopping kat Jalan Cihampelas tu. Kalau ikutkan perancangan nak stay kat Hotel Cihampelas2 je tapi dah penuh maklumlah hotel murah so ramaila org. Memandangkan badan dah letih kami decide stay je kat Amaris Hotel Hotel . Pas je check in apa g mandi-mandi pastu tido malam tu kakak aku tewas awal sebab letih sangat kot. 2mlm = Rp. 800,000 @ Rm265

Day 2

Besok paginya kami dah janji ngan Pak Rudy jam 7.30pg nak pergi Kawah Putih. Pas sarapan tunggu punya tunggu Pak Rudy tak datang-datang aku dah gelisah jam dah kul 8. Dah tu call punya call Pak Rudy tak berjawab. Aku dah mula cuak. Akhirnya Pak Rudy jawab juga cal aku. Pastu baru aku terfikir bukan Pak Rudy lambat kami yang awal kesian Pak Rudy. Maafin aku ya Pak Rudy. Dan Moralnya disini jam Indonesia lewat sejam dari jam Malaysia. :P

Perjalanan ke Kawah Putih ambik masa hampir 2 jam lebih sebabnya jalan lagi mancit & jauh tempat tu. Setengah hari dihabiskan untuk perjalan ke sana. Tapi hasil ke sana mang berbaloi-baloila. Cantik sangat dengan kawasan tanah tinggi bersuhu dingin. Menggigil jugakla aku kat situ. Sampai je kawasan Wisata Kawah Putih tu kami decide untuk naik transport yang diorang sediakan apa nama entah lupa panjang sangat. Bayaran untuk masuk dan bayaran tuk transport pergi dan balik kalau tak silap Rp.50,000@Rm18 seorang. Kalau nak beli mask aku suggest beli ka atas nanti murah ckit. Sebabnya kami beli kat bawah 1 = Rp.5,000 @ Rm1.70 kat atas 2 =Rp.5,000. Tak pun korang bawak je sendiri dr Malaysia. :P




Turun je dari kawah putih masing-masing dah lapar so kami mintak Pak Rudy singgah restoran untuk isi perut yang dah mula berdangdut. Pak Rudy bawak kitorang makan kat satu restoran di kawasan tanah tinggi nyaman je udara. Nama kedai tu Bebek Dan Ayam Unti. Makanan dia pergh sedap gile. Sayur dia memang freshla. Yang menariknya kedai makan ni deco dia. Kami pilih tempat makan kat pelantar dibawah. Uniknya pelantar tu dibina dalam kawasan kolam.Konon-konon dalam tasikla. Korang boleh pilih nak duduk macam biasa ke nak bersila je. Aku ni punya excited aku pun relax je letak kaki kat bawah pastu apa g melompat aku ikan Attack kaki .Ikan kalau kecil-kecil xpe jugak ini sebeso-beso alam. 
Untuk makanan tengah hari kami kali ni kami pilih untuk try Bebek Goreng. Ha lupa lak Bebek tu itik. Habis je mkn apa lagi bayarla korg  tahu barapa kami kena Rp. 135,000 @ Rm45 je tuk 4 orang. Mang puas atila. Pastu kakak ngan Abg aku ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz







Seterusnya Shopping time. Kami decide untuk ke Pasar Baru cari barang pesanan org di Malaysia. Pusing punya pusing shopping punya shopping sampaila kedai tutup. Pasar Baru tutup jam 6 tapi selalu jam 5 dah ada yang tutup.Dan bangunan ni ada 8 lantai setiap lantai ada jual barang tertentu. satu hari pun belum tentu cukup masa korang kat sini.Mulanya ingat nk g jalan-jalan cari barang kat Cihampelas Walk tapi hujan so kitorang decide pergi Rumah Mode kat Jalan Sukajadi. Kalau dah p Rumah Mode faham-faham jela kan. Rosak duit dibuatnya.Rumah Mode ni tutup jam 9.00mlm. Sempatla mencari barang-barang untuk insan-insan tersayang. Dekat sini memang murah. Aku beli T-shirt brand CK pun baru Rp.104,900 @ Rm35. So memang berbaloi-baloi ar tuk orang yang memang suka barang-barang branded.
 Sebelum 2 kitorang ada singgah Kartika Sari kalau kesini lehla try Brownies dia terbaikkk @ Pisang Mollen mang xde kat Malaysia



Habis shopping cam biasala lapar memandangkan dah xtak larat Kitorang g MC D drive thru je. Balik makan dalam bilik. Malam kedua orang paling awal tertewas aku & abang ipar aku. Kakak aku siap gelakkan kitorang lagi dia cakap yang sorang dah macam org dok wat konsert yang sorang lagi dah supa Ikan Kap tengah makan. Akulah ikan kap 2.Huh! 

Hari ke-3 

Kalau ikutkan pagi ni kitorang nak pergi Tangkuban Perahu tapi memandangkan hujan tak dapat nak pergi so kami overleap tido. Pastu kitorg pergi Pasar Baru lagi sambung shopping. Memandangkan duit dah tak berapa nak ada so kenala pergi cucuk kan? Kat Bandung ni banyak pilihan bank korang cucuk jela kat mana pun. Tapi kalau CIMB kat sana CIMB Niaga. Tapi korang bukan suka-suka hati je boleh cucuk duit. Jangan heran lak aku boleh cucuk tapi bila time korang x boleh nak cucuk. Sebelum korang pergi travel korang kenala aktifkan Pengeluaran Antarbangsa dulu. Korang leh call bank @ wat melalui online banking. Habis je Shopping kitorang terus minta Pak Rudy hantar pergi Stasiun bandung untuk ke Jakarta. Memandangkan memang dah tak sempat kalau nak pergi Pasar Tanah Abang kami decide untuk bermalam kat airport je.Sampai je Stasiun Gambir cam biasalah pilihan aku bukan teksi tapi Dambri. Harga tiket @ loketnya masih sama Cuma Rp. 20,000 untuk ke airport. 
Bawah ni aku kongsi sikit gambar masa aku g tangkuban perahu tahun lepas









 keje aku fb n bbm.hehehe

Sampai airport isi perut dulu pastu cari port tuk lepak-lepak. Sebenar nya korang leh lepak kat dalam tapi kami prefer di luar kalau kat dalam tak tahan sejuk aircond baik sjuk angin kat luar je. Kat luar yang xde aircond pun menggigil aku tahan sejuk. Semalaman aku tak tidur. Sampaikan Aku kenal semua polis kat airport 2. 
 
california fried chicken
aku dok men benda alah ni je sampai ke pagi

Tiket balik ke Malaysia jam 8.30 Pagi so kitorang bangun awal perg siapkan diri pastu masuk lepak dalam . Inilah masanya untuk habiskan duit yang berbaki. Tapi xde apa sangatlah kat airport ni lagipun mahal sikit barang-barang dia kalau kat Pasar Baru Rp.100,000 mungkin korang leh dapat 5 helai t-shirt tapi kalau kat aiport ni korang leh dapat 2 magnet fridge je.
Akhirnya tiba masa tuk balik. 


Yahooooo nak balik tido puas2. Kapan-kapan aku kemari lagi. Selamat melancong.

*terlupa something...make sure simpan R.p 150,000 sorang untuk tax. Kalau korang xde ni. Memang tak dapat balik malaysiala jawabnya..Silap-silap korang kena buka meja berniaga barang-barang yang korang beli tu untuk dapatkan R.p 150,000. hahhahahaha

38 comments:

  1. assalam cik puan..
    nk minta jasa baik bg contact number pak rudy supir tu bole x..saya nk ke bandung hujung mei ni..bole email saya faizal5za9@gmail.com ..ape2 pun best baca blog awak..TQ

    ReplyDelete
  2. walaikumslm...sy dah emailkan no pak rudy pada awk...thanks

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..
    boleh sya dapat contact number pak rudy tak?? n boleh email sekali tak tempat2 yg menarik utk dilawati kalu stay kt bandung.
    email saya miz.lynne@gmail.com.. tqvm

    ReplyDelete
  4. walaikumsalam..maaf lambat respon..sy dah emailkan no Pak Rudy harap belum terlambat. Selamat Melancong. :)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum..boleh saya dapt contct no pak rudy?bulan depan saya ke bandung..mia_mia2505@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. walaikumslm...sy dah emailkan..selamat bercuti & bershopping :)

    ReplyDelete
  7. Salam boleh emailkat saya no tel Pak Rudy, cadang nak ke Banding. Emel saya ahanur12@gmail.com. Tkasih

    ReplyDelete
  8. walaikumslm..sy dah emailkan no Pak Rudy n alternatif lain...selamat melancong.

    ReplyDelete
  9. Salam akak, nak tanya .. beg deuter erk yg akak galas uh? saiznye cmne erk? 45L erk? beg tu akak buat naik cabin or check in kargo aje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumslm..aar deuter 45L tp nmpk cam besar sikit sebab extent ats coz bnyak brang.hehehe aar masuk kargo je lgpun watpe nk cek in beg pack je membazir je rugila jadi backpackers klu cek in beg bagai ;) kalau nak lebih detail tuk size beg n berat yang dbenarkan masuk tuk air asia cer cek kat sini http://www.airasia.com/my/ms/baggage-info/cabin-baggage.page

      Delete
  10. salam.. puan, boleh saya dapatkan no pak rudy.. email saya izlanizwali@gmail.com

    ReplyDelete
  11. permintaan no pk rudy sgt tinggi....sy pon nk jugak...yatie_171022@yahoo.com

    ReplyDelete
  12. walaikumslm..sy dah emailkan no pak rudy... Pak rudy bagus orangnya so sure x mnyesal klu upah dia. cam sy siri pun sy x kisah nak byr dia lebih coz khidmat dia bagus..so selamat berlibur :)

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    ReplyDelete
  14. emelkan no fon pak rudy to sue_nurul8821@yahoo.com.tq

    ReplyDelete
  15. Nk juga no @ email pak rudy... myusteria_7@yahoo.com

    ReplyDelete
  16. done :) lambat sikit baru tngok blog.

    ReplyDelete
  17. Salam...Blh emelkn no pak rudy...? add2904@yahoo.com
    Tq so much...

    ReplyDelete
  18. Salam, boleh emailkan no pak rudy aifaanur@gmail.com. boleh saya tahu rate dia brp?

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan


    Mutiara transport Bandung ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, dan peramah
    Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv Suzuki, pregio (10 seat), isuzu elf (15-17 seat)

    Free & Eazy Program

    Harga kereta Avanza , Apv Suzuki , and Daihatsu Luxio (sewa kereta, upah supir, petrol & parking) :
    Bandung City Tour = Rp425 ribu/perday (8 pagi - 10 mlm = 14 hour)

    No. H/P(call,sms, whatsapp): +62 858 6137 8328 ;

    CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +62 858 6137 8328
    telefon office : +62 8888 9177 00
    WhatsApp : +62 858 6137 8328
    pin blackberry : 30d1 82f0
    email: tonybandung@smartfren.blackberry.com

    ReplyDelete
  20. sis...nak juga num tel pak rudy...o email die...blh x email kan ke ezzafatin@gmail.com..thanks kak

    ReplyDelete
  21. saya pun nak juga no pak rudy.... hujung bulan ni nak ke jakarta dan bandung..... sis emailkan no pak rudy ke email saya.... mzbi_upsi@yahoo.com

    Brape kosnya?

    ReplyDelete
  22. As salam... favourite betul Pak Rudy.. dear nk gak no. Pak Rudy... email kat saye yer... alisyamastura_01@yahoo.com.my.. Ghamsa hamnida!!!!!

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikam
    last kereta api dari jakarta ke bandung pkol brape?

    ReplyDelete
  24. walaikumsalam last keretapi jam 8.30mlm keretapi parahyanganla.. yg lain sy x pasti kdg2 jadual brubah.

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum sis, macam biasa... no pak rudy satuuuuuuu... heheh ni emel sy paxegramme@gmail.com

    ReplyDelete
  26. salam.. boleh saya dapatkan no pak rudy.. email saya dksrafizah@gmail.com

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete
  28. APARTMENT @ BANDUNG : PLEASE CLICK : http://kya-apartment-bandung.blogspot.com


    1 CAR TOYOTA AVANZA 2013 FOR 2-5 PAX

    PAKET MURAH PROMO "1" : RP 390.000 / 122 RM/ USD 32.5
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS DRIVER
    > PLUS BBM / MINYAK
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR PACKAGE)
    > PLUS PARKING TAX
    > DALAM KOTA ( PASAR BARU, FO DAGO STREET + RIAU STREET

    PAKET MURAH PROMO "2" LEMBANG AREA : RP 425.000 / 133 RM / USD 35.5
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS DRIVER
    > PLUS BBM / MINYAK
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > DALAM KOTA + LEMBANG AREA ( FLOATING MARKET, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA


    PAKET MURAH "3" CIWIDEY : RP 525.000 / 165 RM/USD 43.75
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS TIP DRIVER
    > PLUS BBM/ MINYAK
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > PLUS TOL / HIGHWAY TAX
    > DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY, KAWAH PUTIH )
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

    PAKET MURAH "4" GARUT : RP 700.000 / 219 RM / USD 59
    INCLUDE:
    > 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS TIP DRIVER
    > PLUS BBM/ MINYAK
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > PLUS TOL / HIGHWAY TAX
    > DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY )
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

    PAKET MURAH "5" JAKARTA - BANDUNG : RP 775.000 / 235 RM / USD 77.5
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS TIP DRIVER
    > PLUS BBM/ MINYAK
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > PLUS TOL / HIGHWAY TAX
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

    PAKET MURAH "6" JAKARTA TOUR: RP 575.000 / 180 RM / USD 50
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS TIP DRIVER
    > PLUS BBM/ MINYAK
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > PLUS TOL / HIGHWAY TAX
    > EXCLUSIVE ENTRANCE FEE TICKET TOUR + MEALS


    NEED APARTMENT
    NEW PAKET CARS + APARTMENT = RP 890.000 NETT
    INCLUDE :
    > STAY FOR 2D/1N GATEWAY AHMAD YANI BANDUNG
    > 2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D/1N
    > FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS DRIVER
    > PLUS BBM
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT INTO APARTMENT
    > PLUS BREAKFAST FOR 4 PEOPLE

    WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX OR BUS.

    CALL OR TEXT : +62 8213 97 313 88
    whatsapp : +62 8213 97 313 88
    ym : adriani_ku@yahoo.com
    email : adrianiku@gmail.com
    web : http://sopirdibandung.blogspot.com/
    web homestay :http://kyahomestay.blogspot.com
    web apartment : http://kya-apartment-bandung.blogspot.com
    PIN BB : 28914414 / aul
    facebook : adriani_ku@yahoo.com
    twitter : @supirbandung
    LINE : +62 8213 97 313 88
    cp : aulia

    ReplyDelete
  29. As salam.. boleh saya dapatkan no pak rudy.. email saya ppmomar@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum....
    boleh sya dapat contact number pak rudy tak?? n boleh email sekali tak tempat2 yg menarik utk dilawati kalu stay kt bandung.
    email saya: saifulrullah.azami@petronas.com.my

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum sis,boleh tlg email saya no contact pak rudy dan rate dye skali? n tlg rekemen hotel2 murah di bandung... email saya di syidarahim93@gmail.com

    ReplyDelete